Text Size
בלוג אני ותפקיד - מנהל משאבי אנוש

5/5/15

להיות מנהל משאבי אנוש זוהי חוויה נהדרת, מלאת אתגר, עשייה וסיפוק. אך גם מלאת דילמות, התלבטויות ולעתים גםתסכול.

 כמה פעמים מצאתם את עצמכם בסיטואציה בה המלצתם שלא לקבל מועמד לעבודה, למרות קורות חייו המפוארים? ניסיתם לשכנע, אבל המנהל המקצועי החליט אחרת.

כמה פעמים נוכחו לדעת שצדקתם בהמלצתכם ואותו גיוס הסתיים במורת רוח ובחידוש תהליך הגיוס?

כמה פעמים ניסיתם להבהיר למנהלים את החשיבות של קיום תקשורת חיובית ובונה עם העובדים, רק כדי לשמוע מהמנהל שהוא עסוק בדברים החשובים באמת ולא ב"חרטה" הזאת?!?

אלה רק 3 דוגמאות לקשיים איתם מתמודד מנהל משאבי אנוש.

תפקיד מנהל משאבי אנוש הינו תפקיד חשוב בארגון, וזאת בעיקר בעידן בו ההון האנושי הוא המשאב הקריטי להצלחה או לכישלון. מה שעושה את ההבדל בין ארגונים הם היכולת לנהל את המשאב האנושי ויכולת המנהיגות של צוות ההנהלה.

ומי אם לא מנהל משאבי אנוש אמור להיות הכתובת לפיתוח משאב קריטי זה?

תפקיד זה של פיתוח העובדים בארגון הוא לטעמי אחד התפקידים המאתגרים, המעניינים והמשמעותיים שיש למנהל משאבי אנוש ומכאן צומח סיפוק גדול. יחד עם זאת , הרבה מאד מנכ"לים והנהלות ארגונים אינם מכירים בחשיבות זו.

אם כך, נשאלת השאלה, כיצד מנהלי משאבי אנוש מצליחים לנהל את עצמם במנעד זה שבין השמחה והסיפוק לבין התסכול ואי ההכרה בחשיבות התפקיד?

הגישה החיובית וההסתכלות המעשית על התהליכים שיוצאים לפועל, הם אלו שיתנו את הכח להתמודד עם כל בעיה או אתגר. השילוב בין הניתוח הלוגי לבין ניהול הרגשות הוא שיעזור לפתור קונפליקטים והוא שיעזור לכונן מערכות יחסים בונות ומקדמות.

כאשר רגשות לא נעימים או לא מתאימים עולים, סביר להניח שהם ישפיעו בצורה מזיקה על איכות החיים בארגון. לעיתים קרובות הם יחלישו את קבלת ההחלטות שלכם והתגובות שלכם.

ישנן שלוש תגובות אפשריות כשרגשות לא רצויים עולים: דיכוי, הבעה ויציאה.

1. דיכוי- דחיקת הרגשות עמוק לתוך עצמנו

2. הבעה - הרגשות "נשפכים" החוצה. לעיתים קרובות זה נתפס כסימן לכעס, תוקפנות, זעם או החמצת פנים

3. יציאה - בריחה מסיטואציות קשות. לעזוב את החדר או לברוח מכל מה שקשה להתמודד איתו.

אני מבקשת להציע אלטרנטיבה רביעית:

שחרור (releasing, letting go) - דרך זו מעודדת אנשים לשחרר את רגשותיהם, כלומר לדבר עליהם עם עמיתים או גורמי תמיכה שלא מעורבים בגורם לרגש שעלה.

בעזרת הדיבור על הרגשות אנו נמנעים מכליאתם בתוכנו וגם לא "מתפוצצים" בסופו של דבר. שיתוף אחרים ברגשות שלנו עוזר לעבד את הרגש שעלה, לבדוק פרשנויות לרגש ולהגיע להתנהגות רצויה ותחת שליטה במקום להתנהגות אימפולסיבית.

כאשר מנהלים את הרגשות בדרך יעילה, שואבים אנרגיה מהמצבים המשמחים והמספקים ומשתמשים באנרגיה חיובית זו להתמודדות עם מצבים מתסכלים.

מצליחים להימנע מעימותים פנימיים וחיצוניים שנובעים מהתנגשות בין אינטרסים שונים של אנשים שונים בארגון.

הדרך בה מנהל משאבי אנוש ינהל את עצמו בארגון תוביל למיצוב הנכון שלו בדינמיקה הארגונית, תשפיע על מערכות היחסים שלו ועל הגדלת השפעתו במגוון הדילמות הארגוניות.

לאור זאת המלצתי היא למפות את הערכים שלכם ואת החוזקות שלכם, לפעול על פיהם ובעזרתם במגוון הפעילויות של מנהל משאבי אנוש.

לתת מקום לרגשות שעולים בכם, תוך כדי שיקול וניהול יעיל שלהם. כך תוכלו לגשר על הפערים שבין רגעי התסכול הרבים לרגעי האושר והשמחה שבתפקיד.

כשאנו פועלים מתוך אמונתנו, בהתאם לערכינו ומשתמשים בחוזקות שלנו, נהיה במיטבנו ובנוסף לכך גם מרוצים מעצמנו.

 

צרו איתי קשר בכל שאלה הקשורה למאמר זה ובכלל

חדשות

  1. השפעת שינויים טכנולוגיים על זמן עבודה מול זמן פנאי

     השינויים הטכנולוגיים - התפתחות האינטרנט, התקשורת הסלולרית וכו', יצרו אפשרויות העסקה מגוונות.

    זה התחיל בהגמשת שעות העבודה, המשיך בעבודה חלקית מהבית וכיום יש עובדים שכירים שכל עבודתם מתנהלת מהבית כגון, אנשי מכירות טלפוניות, יועצים ומוכרים בשוק ההון.

    עבודה מהבית יכולה להיות נוחה מאוד, אבל יחד עם זאת קשה להתרגל אליה

     

    לקריאת המאמר המלא

     

     

     

  2. ההווה הוא מתנה

    קרה לכם שדיברתם עם מישהו אבל החשיבה שלכם נדדה למקומות אחרים?

    קרה לכם שעשיתם ספורט ותוך כדי הספורט חשבתם על מיליון דברים אחרים?

    קבלו ניסוי עצמי להעצמת תחושת ההווה

    לקריאת המאמר המלא

     

     

     

  3. בעקבות הכתבה של מיקי חיימוביץ בתכנית "המערכת":

    האם מותר האדם מן הרובוט?

    על בטחון תעסוקתי ותכניות לעתיד

    למידע נוסף לחץ כאן

     

     

     

     

  4. העולם התעסוקתי שלי!!

    לאחר סיום לימודים אקדמיים? רוצה להתקדם בעבודה? מה הצעד הבא בקריירה שלך?

    פגישות אישיות למיקוד ולהגשמת השאיפות התעסוקתיות שלך.

    לפרטים נוספים

     

  5. למנהל/ת בתפקיד חדש שרוצה להצליח - בקרוב ייפתח קורס המיועד לך

    למידע נוסף לחץ כאן